tisdag 10 september 2013

Det här med att ha väntat på något.

 
Ända sedan jag var liten har jag haft ett stort intresse för inredning och alltid älskat att omge mig med vackra saker.
Hemma i mitt flickrum möblerade jag om flera gånger i veckan och älskade känslan av att ha förnyat mig enbart genom att låta saker byta plats med varandra.
När jag själv flyttade hemifrån tillsammans med maken var inredningsintresset fortfarande lika stort, men då valde vi främst att lägga pengarna på resor och sparande, så det vi hade hemma speglade inte alls oss och vår smak, utan var främst inhandlat utifrån sin prislapp.
 
När vi flyttade hit till vårt lilla hus lovade jag mig själv att jag skulle börja unna mig saker som jag vill ha och tycker om. Så sak för sak (när ekonomin trots renoveringar och föräldraledigheter tillåter) har vi börjat byta ut våra möbler och inredning till sånt vi faktiskt vill ha. Vi har sagt, hellre vänta tills vi kan köpa det vi vill ha, än att köpa något "så länge" som ändå ska bytas ut längre fram.
 
 Så i helgen klickade jag bland annat hem Tine Ks underbara dynor som jag förälskat mig i från favoritbutiken Blackballoon. Idag kom de, precis så mjuka, tjocka och lyxiga som jag föreställt mig!
 
Jag ser det som ännu ett litet steg närmare det kök jag så småningom vill ha. Den stora köksrenoveringen hoppas vi blir av i början på nästa år, men vi har ett badrum och ett duschrum som kommer före tyvärr (mycket tråkigare i mitt tycke, haha). Men jag längtar! Så länge nöjer jag mig med att piffa med saker jag älskar istället.

2 kommentarer:

  1. Det är ju så kul med renovering!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det? :) Men ska jag vara ärlig så känns det här med badrum/duschrum inte riktigt som min grej, inte förrän piffandet ska till! Resten hade jag gärna sluppit ;)

      Radera