måndag 23 september 2013

Det här med att ha fullt upp.





Här hemma har vi fullt upp, som oftast kanske man ska säga när man trots allt är fem i familjen? Det tycks ju alltid vara något på gång, om man säger så!
En riktigt envis och långdragen förkylning har drabbat fyra av fem familjemedlemmar (bara maken/pappan tycks ha klarat sig). Minstingen har lärt sig att klappa händerna (huuuur sött är det inte?) och är på väg att börja krypa vilken dag som helst medan största trollungen har fått sin första lösa tand och är oerhört stolt över detta faktum!
Och själv har man - mitt under pågående febertoppar och förkylningar - drabbats av Den stora inspirationen och därför dragit i gång renoveringsprojektet Hall med stort H.
När vi flyttade till Lilla huset gjorde vi vad vi kallade en tillfällig lösning i hallen och det skulle visst bara dröja tre år innan vi tog tag i det på riktigt, hehe.
 Äntligen är det grundat och målat, tapeten är beställd (det blir en favorit som har cirkulerat i bloggvärlden länge nu), lister ska bara målas och sättas dit och piffet ska inhandlas. Snart har jag den där hallen som jag drömt om! Och det bästa? När vi slet upp det gamla golvet visade det sig att det gömde sig ett fint trägolv under!! Vi har bytt golv i ett sovrum bredvid, och där var det en spånskiva underst och därför hade jag väntat mig att hitta samma i hallen. Kan ni tänka er lyckan vid upptäckten att så inte var fallet? Så när väggarna är gjorda är det dags för hallgolvet att bli så där fint som jag vet att det kan bli! Bilder kommer så klart! ♡ 
Som jag misstänkte så kom lusten att renovera, inreda och pyssla tillbaka tillsammans med hösten, så som det brukar bli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar