söndag 8 september 2013

Det här med att ha sagt "hej då".

Vi har ju till och med vädrat alla innertäcken så de är redo att användas igen...

Jag vet, jag vet - jag borde vara lika glad och tacksam över att sommaren tycks vilja hålla i sig ett tag till, lika glad och tacksam som alla andra tycks vara.
Men jag kan bara inte riktigt.
Jag har njutit av varenda sekund av sommaren och det fantastiska vädret den bjöd på, men så kom september och några riktigt höstiga dagar med den, och under de dagarna gick jag all in med höstmood.
Jag rensade och hängde undan alla tunna, lätta plagg som andades sommar, vi uppdaterade hela familjens garderober och jag riktigt kände hur vi varvade ner och började andas höst.
Halsdukar, tända ljus och mysiga inomhuskvällar i soffan - allt som är så härligt med hösten - skulle ersätta bara ben och grillkvällar på altanen.
Men nu? Sommar en gång till? Jag trodde att jag och sommaren sagt hej då till varandra för i år och när jag sagt hej då så ska det vara slut.
Det här skapar förvirring och oreda inombords och trots att det känns helt förbjudet att tänka det så vill jag bara säga

tack underbara sommar för den här tiden
 vi ses nästa år igen

och välkomna hösten istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar