onsdag 11 september 2013

Det här med att ha brist på avskalat.


Idag hade jag och min lille 8-månaders för en gångs skull inga planer gjorda för dagen, inga besök, inga måsten - nada och ingenting. Så efter lämning av de stora trollungarna på dagis strosade vi hemåt i lite sakta mak, lagade lite omelettlunch till oss och busade en god stund tillsammans liggandes på en filt på vardagsrumsgolvet. Sånt kan ju göra vem som helst trött, så medan den yngsta av oss sover i kapp just nu så passar jag på att dricka dagens tredje kopp te och bläddra igenom nyaste numret av Residence.
Reportaget från vackra Hannah Lemholts underbara hem gav mig rysningar (bra rysningar!)  - så otroligt vacker miljö! Någonstans inombords finns det ett hjärta som klappar lite extra över såna miljöer - avskalat, dämpat, harmoniskt, och ibland får jag för mig att det är precis så här jag skulle vilja bo och inreda. Men så behöver jag bara titta mig omkring här hemma och konstatera att vi är en familj med tre barn under fem år och en man som är stökig av inte denna värld - och då sansar jag mig. Det tycks inte vara något för oss, så kan man nog sammanfatta det hela lite enkelt.

1 kommentar:

  1. Oh måste köpa tidningen, hon tar alldeles ljuvliga fotografier och hennes hem dör man lite inredningdöden när man ser det. Men kan hålla med dig, med små barn, så är det sjukt svårt att hålla samma klass! Och jag som ändå bara har mina små guldklimpar varannan vecka tycker det är svårt att hålla ordning och reda, fint och snyggt 24/7. Men som sagt, det är inget man behöver stressa upp sig för. Det kommer en tid då vi är själva igen, och har all tid i världen till sånt pyssel ♥ Kram och tack för titten hos mig ♥

    SvaraRadera